Szkolenie

Przygotowanie urzędu do wdrożenia systemu klasy eZD: SZKOLENIE i AUDYT przedwdrożeniowy obecnych procedur obowiązujących w urzędzie

Terminy

calendar_month
02.04.2025, 08:30
calendar_month
09.04.2025, 08:30
calendar_month
07.05.2025, 08:30
calendar_month
14.05.2025, 08:30
calendar_month
04.06.2025, 08:30
calendar_month
11.06.2025, 08:30

Dla efektywnego wdrożenia systemu klasy eZD najkorzystniej jest, by w szkoleniu wzięli udział wszyscy pracownicy urzędu – w tym celu szkolenie jest organizowane w dwóch terminach.

 

W szkoleniu obowiązkowo powinny wziąć udział osoby, które pełnią ważne funkcje w procesie zarządzania dokumentacją:

  • Wójt/Burmistrz, Zastępca, Sekretarz, Skarbnik
  • Osoba odpowiedzialna za sprawy organizacyjne urzędu
  • Koordynator czynności kancelaryjnych
  • Osoby rejestrujące pisma przychodzące oraz wysyłające pisma w postaci papierowej i elektronicznej (ePUAP, e-Doręczenia, e-Urząd, e-mail)
  • Osoba z sekretariatu
  • Archiwista
  • Kierownicy komórek organizacyjnych
  • Informatyk, który będzie administrował systemem klasy eZD
  • Osoba odpowiedzialna za koordynację wdrożenia systemu klasy eZD
  • Pracownicy merytoryczni – wszyscy (przynajmniej jedna osoba z każdej komórki organizacyjnej).

AUDYT przedwdrożeniowy obecnych procedur obowiązujących w urzędzie wraz z opracowaniem dokumentacji przygotowującej do wdrożenia systemu klasy eZD

 

Zakres audytu uwzględnia:

  • regulamin organizacyjny
  • zarządzenia i procedury urzędu, związane z wykonywaniem czynności kancelaryjnych na różnych etapach pracy z dokumentacją
  • próbki dokumentów wytwarzanych i gromadzonych
  • dokumenty i informacje dostępne w BIP.

Ilość i zakres materiałów przekazanych do audytu jest ustalany z osobą realizującą audyt. Standardowo urząd przekazuje zarządzenia, instrukcje, procedury oraz skany zanonimizowanych dokumentów.

 

SZKOLENIE online

 

Szkolenie jest omówieniem zasad postępowania z dokumentacją na każdym etapie pracy urzędu (rejestracja pisma w kancelarii, dekretacja, obieg, zakładanie i prowadzenie sprawy, przygotowanie pisma, akceptacja, podpisywanie, wysyłka) zgodnie z obowiązującymi w urzędzie: regulaminem organizacyjnym, instrukcją kancelaryjną, jednolitym rzeczowym wykazem akt, zarządzeniami i procedurami wewnętrznymi, wybranymi zagadnieniami KPA oraz z uwzględnieniem tematów, które po przeprowadzonym audycie wymagają szczególnej uwagi.

 

Szkolenie, oprócz zagadnień formalnych, zawiera tematy praktyczne i organizacyjne, związane z wdrożeniem systemu eZD (np. skład zespołu ds. wdrożenia, wskazówki do analizy stosowania JRWA i typowania wyjątków do EZD, skanowanie, wykorzystanie naklejek z kodami kreskowymi i czytników) i jest okazją do odpowiedzi na pytania pracowników urzędu. Materiały szkoleniowe są udostępnione do wykorzystania w trakcie wdrożenia.

 

Audyt i szkolenie przyczynią się do:

  • aktualizacji własnych regulaminów i procedur
  • powtórzenia podstawowych zasad postępowania z dokumentacją przez wszystkich pracowników
  • podjęcia niezbędnych decyzji organizacyjnych, zanim pracownicy rozpoczną pracę w systemie klasy eZD.

AUDYT

Termin przekazania materiałów do audytu i termin realizacji audytu jest ustalany indywidualnie.

 

SZKOLENIE online na platformie MS Teams

8.30 – 14.30 (6 godzin)

  • dwa dni szkoleniowe: pierwsza i druga środa miesiąca, aby wszyscy pracownicy mogli wziąć udział
  • zalecane jest zorganizowanie sali na szkolenie i zebranie w niej jak największej ilości osób
  • osoby, które nie mogą być obecne na sali ze względu na obowiązki służbowe, mogą się połączyć ze swoich stanowisk pracy
  • przerwy ustalane z prowadzącym na początku szkolenia.

Anna Skiba ma 20-letnie doświadczenie w Urzędzie Miasta w zarządzaniu obiegiem dokumentów papierowych, kancelarią i archiwum oraz administrowaniu elektronicznym systemem zarządzania dokumentacją, platformami e-usług dla mieszkańców. 

 

Jako koordynator czynności kancelaryjnych udzielała codziennego wsparcia merytorycznego urzędnikom, szkoliła z zakresu stosowania instrukcji kancelaryjnej, JRWA, archiwizacji, pracy w systemie klasy eZD. Koordynowała wdrożenie systemu obiegu dokumentów w urzędzie. Jako administrator merytoryczny świadczyła codzienny helpdesk oraz przeprowadziła dwie reorganizacje w urzędzie zarówno dla akt papierowych, jak i w systemie elektronicznym. 

 

Była koordynatorem i administratorem lokalnym platform e-usług dla mieszkańców: SEKAP, ePUAP, redaktorem kart usług. 

 

Była prelegentką na zjazdach archiwistów, współorganizatorką zjazdu oraz konferencji dla archiwistów, prowadziła szkolenia i zajęcia dydaktyczne. 

 

W latach 2007-2012 należała do międzyurzędowego zespołu projektu SEKAP, SEKAP2 oraz zespołu roboczego (2010) powołanego do opracowania rozporządzenia o instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i JRWA. 

 

W 2023 roku ukończyła zaawansowany kurs prostej polszczyzny – standard prostego języka urzędowego (plain language) i otrzymała certyfikat konsultantki językowej Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

Od 2024 roku pracuje w firmie e-Instytucja.pl. Odpowiada za merytoryczne przygotowanie pracowników urzędów i gminnych/miejskich jednostek do wdrożenia systemu klasy eZD. Szkoli z prawidłowego postępowania z dokumentacją zgodnie z instrukcją kancelaryjną i JRWA, dzieli się swoim doświadczeniem i przykładami dobrymi praktyk. Dla urzędów przeprowadza także audyt przedwdrożeniowy obecnych procedur obowiązujących w urzędzie. Ponadto prowadzi szkolenia z różnych tematów postępowania z dokumentacją w administracji samorządowej.

 

linkedin.com/in/anna-skiba-043391285